I dagens samfunn hvor det er beintøff konkurranse om kundene og deres lommebok, er det nødvendig å skille seg ut. Det har derfor gjennom årene blitt vanligere å arrangere spesielle arrangementer for å blidgjøre kundemassen sin. Et eksempel på dette kan være å invitere kundene på idrettsarrangementer.
Flere store bedrifter arrangerer årlig golfturneringer for sine aller viktigste kunder og samarbeidspartnere. Enten det er store hotellkjeder eller matleverandøren. Slike turneringer er en fantastisk måte å bli bedre kjent med kundene og la dem bli kjent med deg. En golfrunde over flere timer er perfekt for prospektering, hvor man over lengre tid lærer seg å velge ut hvilke potensielle kunder man skal fortsette samarbeidet med.
Hvem din ideelle kunde viser seg å være er så absolutt ikke enkelt å finne ut av. Ved å be inn til slike uformelle arrangementer er det lettere å bli kjent med kunden på andre måter enn ved stive møter på kontoret. Noen kan til og med vise seg å bli mer åpne for å investere i dine produkter hvis de får lov til å være med på slike arrangementer. Samtidig skaper man lojalitet, som er noe av det aller viktigste i salgsbransjen. Å sørge for at en potensiell kunde en dag blir en gjentagende kjøper, som trives med dine produkter er alfa og omega. Golfturneringer og andre slike arrangementer bør derfor i aller høyeste grad vurderes i slike tilfeller. Kanskje viser det seg at nettopp slik arrangementer er den beste prospekteringen du har gjort.